20 márc Online bankkártyás fizetés
A 2021. január 1-jétől kötelező erős ügyfél-hitelesítés lényege, hogy az internetes bankkártyás fizetés folyamata plusz jóváhagyási lépésekkel egészült ki, hogy ezzel még biztonságosabb legyen. Ha internetes bankkártyás fizetéssel egyenlíted ki a rendelésed összegét, már nem elegendő csak a kártyán szereplő adatokat megadnod, mert igazolnod kell azt is, hogy tényleg Te vagy a kártyabirtokos, és nem az adataiddal próbálnak meg éppen visszaélni. Ahhoz, hogy az azonosítás sikeresen legyen, az aktív közreműködésedre van szükség. Banktól függően például meg kell adnod egy SMS-ben kapott egyedi kódot és mellette egy további jelszót, vagy kódot (pl. TeleKód), amit csak Te ismersz, vagy a mobilbanki alkalmazásodba a szokásos módon belépve kell azonosítanod magad (pl. ujjlenyomattal) és ott jóváhagynod a fizetést.
Milyen előnyei vannak a Simple-fiókos vásárlásnak?
Biztonságos és egyszerű: ha a fizetési folyamat során Simple-fiókban mentett bankkártyát használnak a vásárlói, nem kell újra és újra begépelniük a kártyaadataikat és a 2021. január 1-től bevezetett erős ügyfél-hitelesítés (SCA) kapcsán sem minden esetben kell a korábbitól eltérő módon azonosítaniuk magukat.
Mit kell tennem, ha online szerenék vásárolni, és még nem tettem meg a szükséges beállításokat?
Érdemes utánanézned a bankkártyádat kibocsátó bank tájékoztató weboldalán, hogy milyen teendőid vannak, hogy zökkenőmentesen tudj fizetni kártyáddal az interneten. Szükséges lehet például regisztrálnod érvényes mobiltelefonszámodat a bankod rendszerében, vagy megadnod az azonosításhoz egy egyedi internetes vásárlási jelszót, vagy kódot (pl. TeleKód), de az is lehet, hogy a banki mobilalkalmazást kell frissítened a telefonodon.
Hogyan tudom azonosítani magam az online vásárláskor?
Az azonosítás folyamata bankonként eltérő lehet, ezért érdemes tájékozódnod a kártyádat kibocsátó bank weboldalán a részletekről. A bankoknak egyébként három, a kártyabirtokosra vonatkozó adattípusból kettőt ellenőrizniük kell az internetes vásárlásoknál, ezek a következők:
1. Olyan információ, amit csak a kártyabirtokos ismer (pl. TeleKód megadása)
2. Egy eszköz, ami kártyabirtokos tulajdonát képezi (pl. a mobiltelefonra SMS-ben kapott kód megadása)
3. Biometrikus azonosító (pl. ujjlenyomat, arcfelismerés a mobilbanki alkalmazásban)
Kihez forduljak segítségért, ha internetes vásárlás során elakadok?
Első lépésként mindenképp tájékozódj kártyakibocsátó bankod weboldalán arról, hogy minden szükséges teendőt elvégeztél-e az erős ügyfél-hitelesítés kapcsán. Ha ezután sem boldogulsz, vedd fel a kapcsolatot a bankoddal.